Mobiele app
Deze instructie geeft uitleg over hoe je het rittype kunt wijzigen in de mobiele app van Geotrack.
Ritten worden standaard als ‘Zakelijk’ geboekt. Is er een PZ-schakelaar in de auto aanwezig? Dan geeft de stand van deze schakelaar aan het einde van de rit het rittype aan. Of je nu wel of geen PZ-schakelaar gebruikt: het rittype is altijd achteraf aan te passen via onze mobiele app.
Stap 1: Open de Geotrack app
Open de Geotrack app op de telefoon.
Nog geen Geotrack app? Zet de app op het startscherm van de telefoon.

Stap 2: Object of bestuurder
Afhankelijk van de inrichting van de account en toegangsrechten verschijnt in de app een lijst van objecten op het tabblad ‘Objecten’ of een lijst van personen op het tabblad ‘Bestuurders’.
Kies het object of de bestuurder uit de lijst waarvan je een rit wilt aanpassen.

Stap 3: Zoek de juiste rit
Na het kiezen van een object of persoon verschijnen de actuele data en historische ritten in beeld.
Tik op een blok om een rit te kiezen.
Gebruik de kalender om een datum te kiezen of navigeer langs de dagen met de pijljes naar links (<) en rechts (>). Je kunt eventueel snel verder terug in de tijd door op de getoonde datum te tikken. Er verschijnt dan een uitgebreide datumnavigatie.

Stap 4: Pas het rittype aan
Druk op een van de knoppen om het type aan te passen.
Na het gebruik van een knop is het type direct aangepast!
Het standaard rittype is ‘Zakelijk’, dit zie je door de actieve grijze knop.
Het is mogelijk dat er nog een derde rittype zichtbaar is: ‘Woon-werk’. Dit is afhankelijk van de accountinstellingen.
Je kunt eventueel snel naar de vorige of volgende rit springen via pijljes naar links (<) en rechts (>).

Stap 5: Klaar!
Na het kiezen van een type is het rittype direct voor je ingesteld.
Het type is later altijd weer aan te passen.
Je kunt zien dat een rit als privérit geboekt is door de rode knop die dan actief is.
